පොඩ්ඩක් මහන්සිවෙලා දිගුකලක් සතුටින් ජීවත් වෙමු………….

“2020 වසර වෙන කොට ශ්‍රී ලාංකීය ජන ගහනයෙන් 50% ක් දියවැඩියා රෝගයට ගොදුරු වෙනවා” කියලා ලඟදි සමීක්ෂණයකදි සොයා ගෙන තිබෙනවා කියලා සමහරවිට ඔබ නොදන්නවා ඇති. එසේ නම් දැන් දැනගන්න. මෙය එතරම් යහපත් තත්ත්වයක් නොවෙයි. ඔබත් ඊට ගොදුරු වන්න පුළුවන්. රටක ජනගහනයෙන් 50% ක් රෝගී වෙනකොට රටේ නිශ්පාදන කාර්යක්ෂමතාවය 50% කින් අඩුවෙනවා. එපමණක් නොවෙයි, ඔවුනට ‍ප්‍රතිකාර සඳහා වැයවන මුදල් සම්භාරයත් සුළුපටු නැහැ. දැනටමත් නොමිලේ ලබා දෙන සෞඛ්‍ය සේවාවට එය ඉමහත් බරක්.

එපමණක් නොවෙයි, දියවැඩියාව කියන්නේ තවත් රෝග සමූහයක ආරම්භකයෙක්. හෘද රෝග, ශාරීරික සහ ලිංගික දුබලතා(බුදු අම්මෝ….ඒක වුනොත් නම් මේ ලෝකේ ඉඳලා වැඩක් නැහැ…. නේ ?) නිසරුබව (infertility) මේ අතරින් මුල් තැනක් ගන්නවා. මම දන්නා හැටියට නූතන ශ්‍රී ලාංකිකයා කියන්නේ සාපේක්ෂව කම්මැලි ජාතියක්. අතීතයේ අපේ මුතුන් මිත්තෝ කරපු කියපු දේවල් පට්ට ගගහා ඉන්නවා ඇරෙන්න අළුතෙන් කියලා කරපු දෙයක් තියෙනවා නම් ඒ බොහොම අල්පයක්. නාගරික හෝ අර්ධ නාගරික ජනතාවගේ ආහාර රටාව, ගති පැවතුම් ගැන කියලා වැඩක් නැහැ. ඒත් කියන එක වටිනවා ඔබට ඔබේ හැටි බලාගන්න.

මේ සටහන කියවන ඔබගැන ඔබම සිතා බලන්න. අවසන් වතාවට ඇඟ මහන්සි වෙලා හොඳට දහදිය දාන්න වැඩක් කළේ,  ක්‍රීඩාවක් කළේ කවදාද ? ඒ බව මතක නැත්නම් ඔබත් ඉන්නේ අර  කම්මැලි ශ්‍රී ලාංකික‍යන්ගේ ගොඩේ බව සිතාගන්න. එමෙන්ම ඔබටත් දියවැඩියාව, අධික රුධිර පීඩනය, මානසික ආතතිය වැනි High Class රෝගයක් වැළඳීමේ සම්භාවිතාව වැඩිබවත් මතක තබා ගන්න. මාසයකට එක දවසක් යාළුවොත් එක්ක ක්‍රීඩා කළා කියලා ඒ තත්ත්වය පහව යන්නේ නැහැ. එය ක්‍රමාණුකූලව සිදුකළයුත්තක්. අවම වශයෙන් සතියකට දින 3 ක් වත් දවසට පැය ගණනේ යම් ක්‍රීඩාවක් හෝ ක්‍රමාණුකූල ව්‍යායාම කිහිපයක් කළ යුතුයි.

ශ්‍රී ලාංකික‍යන්ගේ ඇති තවත් මිත්‍යාවක් තමයි ව්‍යායාම කරන්නේ එක්කෝ බර අඩු කරගන්න එහෙමත් නැත්නම් ඇඟ හදාගන්න කියලා. ඒ අනුව ශරීර සෞඛ්‍යය රැකගන්න ව්‍යායාම කරන උදවිය පවා Show-off කරන අය කියන stereotype එකට දාලා ඒ අය දෙස අවඥාවෙන් බලන්න බොහෝදෙනෙක් පුරුදුවෙලා ඉන්නවා. නමුත් ඒ අය දන්නේ නැහැ තමන් කොපමණ රෝගී ද කියලා. ව්‍යායාම කිරීම ශරීර සෞඛ්‍යය රැකගන්න පමණක් නොවෙයි මානසික සෞඛ්‍යය රැකගන්නත් උදවු වෙනවා. නූතන පර්යේෂණ අනුව විනාඩි 40 ක් මනාව ව්‍යායාම කළොත් කෙනෙකුගේ සිතිවිලි ‍යහපත් අතට හැරවීම (mood Changes) කරගන්න පුළුවන් බව සනාථ කර තිබෙනවා. එපමණක් නොවෙයි, ව්‍යායාම කිරීමේදී මොළයේ Serotonin නම් සංයෝගය වෑහෙන බවත් එය ආතතිය සහිත රෝගීනට දෙනු ලබන බෙහෙත් වල අඩංගු සංඝටකයක් බවත් සොයාගෙන තිබෙනවා.

ඒ ව්‍යායාම සම්බන්ධ සෞඛ්‍යමය පැත්ත….

සමාජයීය වශයෙන් බැලුවත් ඔබ නිතරම රෝගී වෙනවා නම්, එහෙමත් නැත්නම් ඔබ ඕනවට වඩා තරබාරු නම්, ඔබම සිතා බලන්න කෙතරම් අපහසුද කියා… අඩුගානේ ඔබ දිහා කොල්ලෙක්/කෙල්ලෙක් හැරිලාවත් බලයිද ? තඩි බඩක් එල්ලි එල්ලි ඇවිදගන්නත් බැරි කොල්ලෙක්/කෙල්ලෙක් එක්ක කව්ද අප්පේ යන්න කැමති ?

අනිත් සමාජයීය මිථ්‍යාව තමයි “බැන්දට පස්සේ කොහොම වුනත් කමක් නැහැ” නැත්නම් “බැන්දට පස්සේ මහත් වෙනවා” කියන දේ. ඔව්, බැන්දට පස්සේ ගෙදර උන්දෑ කන්න බොන්න ඔක්කොම හදලා දෙනවා, තව තව සැප ලැබෙනවා තමයි. එහෙම වුනා කියලා බඩජාරිකමට කාලා කාලා අවුරැදු 10 කින් විතර ඔන්න කොලෙස්ටරෝල් වැඩිවුනා කියයි, දියවැඩියාව කියයි තව තව අසූ මහා ලෙඩ ඔක්කොම එනවා. මම මේ කියන්නේ ගෙදර ඉන්න නෝනලාටත් එක්කයි. නෝනලා‍‍ගේ සෞඛ්‍ය ප්‍රශ්න මහත්වරුන්ට වඩා බරපතලයි. උන්දැලාගේ ඇඟේ මේදය තැන්පත් වෙන ප්‍රමාණය මහත්වරුන්ට වඩා වැඩියි. එපමණක් නොවෙයි, බර අඩුකරගන්න වුනත් සෑහෙන ‍ගේමක් දෙන්න වෙනවා. අවුරුදු 30 පනිනකොට උදරය ඉදිරියට නෙරා එන්න පටන් ගන්නවා. ළමයෙක් දෙන්නෙක් ලැබුනොත් මෙම තත්ත්වය දෙගුණ වෙනවා. ඒ වගේම අවාසනාවන්තම දේ තමයි ඒ අයට හරියට ව්‍යායාම කරන්න වෙලාවක්, තැනක් නැතිකම. ඉතින් මහත්වරුන්ගේ යුතුකම තමයි අවම වශයෙන් ඇය සමග කොහේ හෝ ඇවිදින්න වත් සතියකට වරක් එක්කගෙන යන එක. එමගින් ඇය සෞඛ්‍ය සම්පන්න වෙනවා පමණක් නොවෙයි, ඔබ දෙදෙනා අතර ඇති බැඳීමත් වැඩිවෙනවා.

ඇඟ මහන්සි වෙලා වැඩක් කරන අතරම නිවසේ වියදම් අඩුකරගන්නත් ක්‍රමයක් තියෙනවා. ඒ තමයි නිවසේ ගෙවත්තේ එලවළු පාත්තියක් වගාකිරීම. “අනේ අපිට කොහෙන්ද ඒකට වෙලාව,” කියලා සමහර කම්මැලියෝ අහන්න පුළුවන්. වෙලාව හදාගන්නේ මෙහෙමයි. හවසට වැඩ ඇරිලා ගෙදර ඇවිත් ඇඟපත හෝදගන්න කලියෙන් (එහෙම පුරුදු නම්) පොඩ්ඩක් වත්තේ වැඩ කරන්න. සතියක් එක දිගට එහෙම කළොත්, ඔබටම තේරේවි ඔබේ ගතට, සිතට දැනෙන වෙනස. (අත්දුටුවයි – සත්තයි . හරිගියාම ගාස්තුව ගෙවන්න) එපමණක් නොවෙයි කෘෂි රසායන නොදා ගෙවත්තේ හදන පිරිසිදු එලවළු ටිකක් කන්නත් ඔබට අවස්ථාව ලැබෙනවා.

ඉතින් මේ ගැන හිතලා බලන්න…. එය ඔබට, ඔබේ පවුලට කරන අනාගත ආයෝජනයක්…..

“ආරෝග්‍යා පරමා ලාභා ” කියලා බුදුන් වහන්සේ වදාලේ කට කහනවට නොවෙයි……



One thought on “පොඩ්ඩක් මහන්සිවෙලා දිගුකලක් සතුටින් ජීවත් වෙමු………….

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )