පහේ ශිෂ්‍යත්වය අසමත්ව, ජනප්‍රිය පාසලක් නොලැබ, ජීවිත කාලකන්නි කරගත් සගයනි…. ලිප්ටන් වටරවුමට එක්වව්…. නුඹලාගේ මානව අයිතිවාසිකම් රැකගනිව්….. !

ඔන්න බන්දුල ගුණවර්ධනගෙ මොලේ අරන් ගලේ ගහලා අපුල්ලලා ඇලේ දාලා හෝදන්න වටින වැඩක් කරන්න යනවා….Daily Mirror පත්තරේ කියන විදියට පහේ ශිෂ්‍යත්වෙ ප්‍රශ්න ළමයින්ට අමාරුයි කියලා ඒක ලේසි කරන්න යනවාලු… අනේ හොඳයි.. මෙහෙම ගියොත්, බැට් කරන්න අමාරුයි කියලා පන්දු යවන්නන්ට හෙමින් පන්දු යවන්න කියලා නීතියක් ඒවි. හොරුන්ට හොරකම් කරන්න අමාරුයි කියලා පොලීසියට සඳුදා බදාදා සිකුරාදා දවස් වල නිවාඩු ගන්න කියාවි.

එක්වව්.....

මේ වගේ මෝඩ තීරණ ගන්න තකතිරු නිලධාරීන් අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ ඉන්නවා කියන එක පුදුම වෙන්න කාරණයක් නොවෙයි. ඒ මොකද කියනව නම් වැඩිහරියක් ඔය ඉහල පුටුවල ඉන්නේ හරිහැටි අධ්‍යාපනයක් නොලබපු ප්‍රායෝගිකව හිතන්න බැරි දේශපාලනඥයන්ගේ හෙංචයියෝ නිසා. පුදුම හිතෙන කාරණය නම් ටියුෂන් මුදලාලි කෙනෙක් වෙච්චි බන්දුල ගුණවර්ධනත් මේ වගේ මැටි කතා කියන එකයි.

බන්දුල ගුණවර්ධනගේ තර්කය වන්නේ මේ තීරණය ගත්තේ පහ වසර ශිෂ්‍යත්ව විභාගය අමාරු නිසා දරුවන්ට නිදහසේ ළමා කාළය ගෙවලා ඒ අතරෙම ජනප්‍රිය පාසලකට තේරීමත් පහසුවෙන් කරගෙන දරුවන්ගේ මානසික ආතතිය අඩුකරන්න කරන යෝජනාවක් කියලා වෙන්න ඇති.  අදහස හොඳයි, නමුත් තර්කය පැහැදිලි මදි. මගේ ප්‍රශ්නය වන්නේ පහේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගය පහසු කළත්, අපේ අම්මලා තාත්තලා දරුවන්ව ඉදිරියට තල්ලු කරන එක නවත්වයිද කියලා. අද රටේ බරපතලම තරඟ වලින් එකක් වන්නේ තම දරුවාව ජනප්‍රිය පාසලකට දමා ගැනීමේ තරඟයයි, මේක දෙවැනි වන්නේ සිරස සුපර් ස්ටාර් තරඟයට පමණයි. දෙමව්පියෝ ජනප්‍රිය පාසල් අසල පදිංචි වෙන්නේ, ආදිශිෂ්‍ය සංගමයේ ලොකු ලොකු නිලතල වලට පොරකන්නේ ළමයා පිළිසිඳ ගන්නටත් පෙර. එහෙව් එකේ විභාගය පහසු කළා කියලා දෙමවුපියෝ තමන්ගේ දරුවාගේ විභාගය ලේසියට ගනී කියලා බන්දුල ගුණවර්ධන හිතනවා නම්, ඒ තරම් මෝඩ සිතිවිල්ලක් තවත් නැහැ. ඒ වගේම විභාගය පහසු කළා කියලා දරුවන්ගේ දැනුම මට්ටම පහල යන්නේ නැහැ, මේ නිසා ඔවුන් උපරිම ලකුණු සංඛ්‍යාව ගනීවි. ඒ අනුව ජනප්‍රිය පාසල් වලට ඇතුළු කිරීමේ කඩඉම් ලකුණු මට්ටම තවත් වැඩි කළ යුතු වෙනවා. මෙය නැවතත් නොනවතින චක්‍රයක් ලෙස ක්‍රියාත්මක වන ඉතා අසාර්ථක ‍යෝජනාවක්.

දරුවන් තරඟ විභාග වලට යොමු කිරීම මෙයට දෙවැනි නොවේ

කළ යුත්තේ එය නොවෙයි, පාසල්වල සහ විෂය නිර්දේශ වල ගුණාත්මක භාවය වැඩි දියුණු කර ජනප්‍රිය පාසල් සඳහා වන තරඟය අවම කිරීමයි. දරුවන් යාන්ත්‍රික නොකර හිතන්නට පුරුදු කිරීමයි. පාසල්වල ගුරුවරුන්ට මනා පුහුණුවක් ලබා දී ඔවුන් නව ලෝකයට ගැලපෙන විෂය කරුණු, තාක්‍ෂණය, ඉගැන්වීම් ක්‍රම වලින් සන්නද්ධ කිරීමයි. එවිට දරුවන් මනා අධ්‍යාපනයක්, නියම විෂය කරුණු, නව දැනුම ආදියෙන් පරිපූර්ණ වනවා. දරුවන් සමබර මනස් ඇති පිරිසක් බවට පත් වනවා. විෂය බාහිර ක්‍රියාකාරකම් වලට සහභාගී කරවීම වැඩි කළ යුතුයි. මක් නිසාද යත්, කණ්ඩායම් හැඟීම්, ජය-පරාජය සමව දරා ගැනීම ආදිය මෙමඟින් පුරුදු පුහුණු කරවන නිසා. එවිට වතුර බෝතලයට මිනී මරාගන්නා දරුවන් බිහිවීම වැළකෙනවා.

අමෙරිකා එක්සත් ජනපදයේ මා වෙසෙන ප්‍රාන්තයේ පාසල් නැවත ඇරඹෙන්නේ අගෝස්තු මස 31 දා. නමුත් ගුරුවරුන් පාසලට පැමිණිය යුත්තේ අගෝ: 18 දා සිට. ඔවුන් 18 -31 දක්වා නව විෂය කරුණු, අධ්‍යාපන / ඉගැන්වීම් රටා, නව විෂය මාලාව ආදී කාරණා වෙනුවෙන් පුහුණු කරවනු ලබනවා. ඔවුන් තම පන්තියේ සිසු සිසුවියන්ගේ අධ්‍යාපනික වර්ධනය සහ මානසික වර්ධනය වෙනුවෙන් වගකිව යුතුයි. බොහොමයක් ගුරුවරු අධ්‍යාපනය පැත්තෙන් අවම වශයෙන් හෝ ශාස්ත්‍රපති උපාධියක් (MEd) ලබපු උදවිය. විද්‍යාව, ගණිතය වැනි විෂයයන් ඉගැන්වීමට ඒ ඒ විෂයයන් සඳහා ශාස්ත්‍රපති උපාධියක් (MSc) තිබිය යුතු වෙනවා.

ලංකාවේ මේ කිසිම දෙයක් සිදු වෙන්නේ වත් කිසිම කෙනෙක් කිසිම දෙයක් පිළිබඳ වගකීමක් භාරගන්නේ වත් නැහැ. මේ නිසා හැම දෙනාම තම වගකීමෙන් මිදී තම කාර්යය හරිහැටි සිදු නොකර වේතනය පමණක් ලබා ගැනීම සහ එය කෙසේ හෝ වැඩිකර ගැනීමේ සටනක නිරත වෙනවා. සමහර විට සිසුවාගේ දැනුම මට්ටම ගුරුවරයා අභිබවා යනවා. එවිට ගුරුවරයා කෙරෙහි ළමයා තුළ ඇති විශ්වාසය, ගෞරවය නැතිවෙනවා. මෙය සංවර්ධනය අපේක්‍ෂා කරන රටකට ගැලපෙන රටාවක් නොවෙයි. එක‍්කෝ රජයෙන් සම්මතයන් පැනවීම හෝ අවම වශයෙන් අදාල විදුහලේ ගුරු-දෙගුරු හෝ ආදි ශිෂ්‍ය සංගම්වලින් ගුරුවරුන් හට යම් බලපෑමක් කිරීම හෝ කළ යුතුව තිබෙනවා. මෙසේ නොකෙරෙන නිසාම දරුවන් ටියුෂන් පංති කෙරෙහි විශ්වාසය තැබීම ඉහල ගොස් තිබෙනවා.

මේ තීරණය නිසා පහේ ශිෂ්‍යත්‍ව විභාගය අසමත්ව ජනප්‍රිය පාසලකට යාගන්න බැරුව ජීවිත කාලකන්නි කරගත් බොහෝ දෙනාට ලොකු අසාධාරණයක් වෙනවා. බන්දුල ගුණවර්ධන ඒ කාලේ අධ්‍යාපන ඇමති වෙලා හිටියා නම් කොච්චර හොඳද කියලා කීදෙනෙකුට හිතෙයිද ? මේ නිසා මම යෝජනා කරන්නේ හැම දේටම කරනවා වගේ අපි මේ දේටත් විරෝධතාවයක් පැවැත්විය යුතුයි කියලා.

විභාගය පහසු කළා කියලා දරුවන් තරඟ විභාග වලට සූදානම් කිරීමේ යුද්ධයේ අඩුවක් දකින්න බැහැ. ඒ වගේම දරුවන්ගේ මානසික ආතතිය අඩුකරන්න එය හේතුවක් වෙන්නෙත් නැහැ. හිසරදයට කොට්ට මාරු නොකර ප්‍රශ්නයේ මූල බීජය බලා එයට පිළියම් කරන්නට අපේ අධ්‍යාපනික බලධාරීන්ට මොළය කවදා පෑදෙයිද ?…

2 thoughts on “පහේ ශිෂ්‍යත්වය අසමත්ව, ජනප්‍රිය පාසලක් නොලැබ, ජීවිත කාලකන්නි කරගත් සගයනි…. ලිප්ටන් වටරවුමට එක්වව්…. නුඹලාගේ මානව අයිතිවාසිකම් රැකගනිව්….. !

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )