අ හෝ නීතිය…. A Whore Law….

එක් භාෂාවකින් ශබ්ධ වන වදන් සමූහයක් බොහෝ විට වෙනත් භාෂාවකට පෙරැලෙන විට එහි මුඛ්‍යාර්ථය බොහෝ විට වෙනස් වුවත්, කියැවෙන දේ එකිනෙකට  ගැලපෙන්නේ කලාතුරකිනි. ලංකාවේ පසුගිය සති කිහිපය තුළ සිදු වූ සිදුවීම් සළකා බැලීමේදී ඉහත වගන්තිය අර්ථයෙන් වෙනස් වුවත් කෙතරම් ගැලපේදැයි ඔබටම සිතා ගන්නට භාර කරමි.

නීතිය සරළ නොවේ… එසේම නීතිය අපූරුය… සෑම නීති වගන්තියකම කොහෝ හෝ සිදුරක් ඇත… නීතීඥයින් ජීවත් වන්නේ ඒ සිදුරු තුළින් සිය සේවා දායකයා රිංගවා යැවීමෙන් සහ ඒ නීති තුළින් රිංගන්නට ඉඩ ළබා නොදීම තුළිනි. ඒ විත්තිය සහ පැමිණිල්ල නියෝජනය කිරීමෙනි. නීතිය අපූරු වන්නේ ඒ නිසාය. නීතිය සැමට පොදුය… නීති පොතේ ඇත්තේ එසේය… ශීලාචාර සමාජයක් නීතිගරුකය. නීතිය වල් වැදුන තැන සමාජය වල් වැදේ… බලවතාට එක නීතියකුත්, දුබලයාට තවත් නීතියකුත් එකම රටේ බලපැවැත්වේ – නමුත් නීති ප්‍රකාරව නොවේ. නීතිය සමබර බවත්, පුද්ගල තරාතිරම නොබලා සැමට එකසේ දඬුවම් ලබා දෙන බවත් පෙන්නුම් කිරීමට නීතියේ යුවතියගේ දෑස් බැඳ, තරාදියක් සහ අසිපතක් මගින් නිරූපණය කෙරේ… සංකේතාත්මකව එසේය..

නීතිය වල් වැදුන තැන ජනතාව නීතිය අතට ගනිති. නීතිය ක්‍රියාත්මක කරන්නවුන් නිසි ලෙස නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීමට බැඳී සිටිති. නීතියේ හැටියට අපක්‍ෂපාතී විය යුතු වුවත්, මුදල් මිටියකට හෝ මූල්‍යමය හෝ ශාරීරික අල්ලසකට, හෝ බලවතෙකුගේ අණට නීතිය පක්‍ෂපාතී වීම බොහෝ දුරට අසන්නට දකින්නට ලැබේ. වරෙන්තු මැද වුවත් සුධර්මන් රදලියගොඩ පොලීසියේ මහත්වරු සමඟ පොටෝ ගන්නේත්, අවිවිශිබමයේ කැඳවුම්කරු පැමිණිල්ලක් සිදුකර දිනක් යන්නට මත්තෙන් අත්අඩංගුවට පත් වන්නේත් මේ නිසාය.  මේ නිසාම සාමාන්‍ය ජනතාව නීතියේ පිළිසරණ පැතීමෙන් ඈත් වේ… එය නොවිය යුත්තක් වුවත්, ජනතාවට නීතිය පිළිබඳ විශ්වාසයක් නොමැති වූ විට, ඔවුන් නීතියෙන් ඈතට ගමන් කරති. වනචාරී බවේ ආරම්භය නීතිය පිළිබඳ විශ්වාසයක් නොමැති වීමයි.

නීතිය ක්‍රියාත්මක කරන්නවුන් නීතිය තමන්ට කැමති පරිදි හැසිරවීම නීතියේ යුවතිය ගණිකාවක් බවට පත් කර ගැනීමයි. නීතියට සිදු වී ඇති මේ සංගදිය දැක කෙනෙක් අහෝ නීතිය යැයි කියන විට.. නීතිය ගණිකා වෘත්තියේ යෙදවෙන කල්හි, ඉංගිරිසියට බර වූ තවෙකෙක් A Whore Law යැයි නොකියයි ද ?

කුමට එරට අධිකරණය නීතිය සහ විනිසුරන්... ?
කුමට එරට අධිකරණය නීතිය සහ විනිසුරන්… ?

It’s rare to see a set of words in one language gives a certain meaningful idea in another. Considering what happened in the political arena in Sri Lanka during last few weeks, isn’t it appropriate to title this post as above ?

Law is complicated. Pretty much every rule has a loophole. Those who are skilled, go through them. Those who know the law, help them to go through by defending, or prosecuting otherwise. Ironically, the very lawyers who defend and prosecute, represent either side: funny and interesting.

Law, Definition : Law is a system of rules and guidelines which are enforced through social institutions to govern behavior. Laws are made by governments, specifically by their legislatures. The formation of laws themselves may be influenced by a constitution (written or unwritten) and the rights encoded therein. The law shapes politics, economics and society in countless ways and serves as a social mediator of relations between people. (Ref. Wikipedia)

A civilized society is built upon proper law and order, or the system collapses otherwise. Law is common for everyone despite of their position or power or wealth, and it should be. However, this is not the common case in Sri Lanka. As we all know a lot of powerful personalities can bend the law as they wish. This is why Sudharman Radaliyagoda mingles among police officers in public despite issued warrants and the convener of IUSF is arrested within 24 hours on a complain.  That’s the law we experience in Sri Lanka : Unfortunate, for common man, but good for the rich and powerful.

Once the common man lose the trust, they take law into their hands. Once the trust is lost, the system collapses,. Then they make the Lady justice a whore,… A whore Law, අ හෝ නීතිය….

No more to add,.. We all know what’s going on.

2 thoughts on “අ හෝ නීතිය…. A Whore Law….

  1. නීතිය හරියට මකුළු දැලක් වගේ,කෝඳුරුවො,මැස්සො අහු වෙනවා,කුරුමිනියො කඩාගෙන යනවා,හැබැයි දැන් කුරුමිනියො කඩාගෙන ගිය තැන් වලින් කෝඳුරුවොත් රිංගාගෙන යනවා.

  2. seelachara samajayaka neethi reethi pilipadinne kagewath balapamen thorawai .neethiye athi sidurin ringa yannata oun kammaliyoya. neethi pilipaddnnata kawruth thaga danneda natha . hondama udaharanaya ma jeewath wena rate maddiyama rathriyeda obe wahanaya hariyata nethiyata padawagena yai, sunja puwaruwe red light athivita nawatha kolapata una vita gamana arambai e oun labu sanyamayai. thamge waraya enathuru balaseteema hadiyawai me siyalla neethiyak pilipaddinata purudu puhunu une keseda? eya agamenda nathinam wena kriyadamayakda? deyak niyamakarayen kereemata uthsaha ganeemath waraduna vita nopakilawa samawaganeemath bohovita thanathuren illa aswei. . rajandu thibunada rajjuruwan balathala yoda janathawa peedawata path nokarai. lankawe siduwena dewal dakkama ape seelacharakam koheda? hithanavita athiwena kangatuwa kiyanimakara nohakiya.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )